14/8/09

És noticia...

Donen a conèixer el llibre "Marques & Trade Marks Mex"
L'editorial catalana Gustavo Gili va presentar llibre en el qual els autors ofereixen mirada global sobre el disseny i la cultura gràfica.
.

Publicat Informador.com.mx
divendres 14 d'agost de 2009.


CIUTAT DE MÈXIC. -L'editorial catalana Gustavo Gili, especialista en la publicació de llibres d'art i arquitectura, va presentar aquí, el volum " Marques & Trade Marks Mex", en el qual els seus autors Quim Larrea i Ximena Pérez Grobet ofereixen una mirada global sobre el disseny i la cultura gràfica."

Marques & Trade Marks Mex" reuneix el destacat treball de 140 estudis i dissenyadors gràfics mexicans, en un llibre editat a tot color amb 477 pàgines i pastes dures de gran colorit, on figuren dos logotips per fullfulla, reunint més de 920 marques dels més diverses empreses, productes i serveis a Mèxic.

En entrevista amb Notimex, via telefònica, la dissenyadora gràfica Ximena Pérez Grobet, va comentar que la idea de crear aquesta obra va sorgir arran de la creació de llibres similars en Espanya i Portugal, en els quals també va col·laborar al costat de l'arquitecte espanyol Quim Larrea.

Aquests dos llibres van ser editats en blanc i negre, va continuar Pérez Grobet, d'allà va anar que va sorgir la idea de realitzar un volum que reunís, com els anteriors, les marques (logotips) més reconegudes dins del màrqueting mexicà.

Mèxic, va agregar, té una llarga tradició dins del que és el disseny gràfic prehispànic, però aquest amb el temps va anar rebent les més diverses influències, com l'europea, africana i més recentment la nord-americana.

Pérez Grobet destaca que el bon disseny és aquell que no es veu, però que compleix la seva funció de la millor manera, això vol dir que s'ha de pensar en el que l'empresa o producte necessita per ser identificat plenament al mercat.

La també editora va esmentar que amb aquesta obra es va tractar de millorar en tot el possible el realitzat en els dos volums de marques d'Espanya i Portugal, aconseguint en aquest de nou editat llibre, una major qualitat, des de la seva impressió fins als seus acabats.

La dissenyadora, que arrela actualment a Barcelona, Espanya, va afirmar que el disseny s'ha anat convertint en popular i això es deu que les empreses s'han adonat quan porten un logotip distintiu i únic que els seus productes o manufactures són més fàcils d'identificar.

El disseny, d'acord amb l'autora, s'ha tornat popular i tombat la seva mirada cap a l'interior, especialment a Mèxic, on molts productes i empreses s'identifiquen amb la iconografia maia, asteca o simplement colonials.

Dins del disseny gràfic prehispànic és important assenyalar que és de gran impacte visual, les figures, monogrames i seqüències que transmeten alegria i vitalitat, aconseguint així un tractament cromàtic despreocupat molt característic de Mèxic.

La molt original obra "Marques & Trade Marks Mex" és la resposta de 140 estudis i dissenyadors gràfics independents a una convocatòria realitzada per l'autora i l'arquitecte Larrea, en aquest compendi es mostren els monogrames de 2000 al 2007.

Ximena Pérez Grobert és llicenciada en Disseny Industrial per la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, ha cursat estudis en disseny artístic i tipogràfic a la ciutat de Nova York i disseny digital al Japó.

El 1992 decideix incursionar en el disseny editorial i a la producció de llibres d'art (fotografia, arts visuals, arquitectura i pintura), té el seu propi segell editorial `Nowhere Man Press `, també realitza treballs per a instal·lacions tipogràfiques en galeries i diversos escenaris.
Finalment, l'autora de " Marques & Trade Marks Mex", va comentar que aquesta obra sigui d'utilitat per als creatius del disseny, així com també per als estudiants de màrqueting i altres punts creatius mexicans que amb tota seguretat trobaran a les pàgines d'aquest treball respostes a les seves recerques.