Cimalsa, empresa pública de la Generalitat de Catalunya dedicada a la planificació, disseny i construcció de plataformes logístiques, ha obert recentment una nova línia de negoci centrada en vendre a l'exterior la seva experiència com a planificador de xarxes i centres logístics. Les primeres aventures internacionals de Cimalsa tenen com a escenari Tunísia i Mèxic, països on aquesta companyia pública ja ha començat a treballar amb dos projectes, segons ha explicat a aquest Diari Isidre Gavín, director general de Cimalsa.
Publicat per Elena Garcia a Diario del Puerto.com
Dijous 25 d'agost del 2011
Fa unes setmanes, una delegació de Cimalsa va viatjar a Tunísia per participar en una conferència sobre logística organitzada pel Govern tunisià, que va traslladar a la companyia pública el seu interès pel model logístic català.
Arran d'aquest viatge, a més de l'interès del Govern tunisià per comptar amb el know how de Cimalsa per desenvolupar la xarxa logística del país, "hem tingut una altra invitació d'un pull d'empreses catalanes i espanyoles per col · laborar amb elles en el disseny, planificació i promoció d'una plataforma logística en aquest país nord-africà ", avança Isidre Gavín.
Es tracta d'un projecte, que podria adjudicar a mig termini, en el qual aquest grup d'empreses, el nom Gavín prefereix no revelar de moment, ha aconseguit passar la primera prova i ha estat seleccionat per continuar en el procés d'adjudicació. En aquest projecte, "CIMALSA participaria com a assessor extern", afegeix el seu director general.
"Això suposa un canvi qualitatiu per a nosaltres-continua Gavín-perquè passa a ser una nova línia de negoci. Serà la primera vegada en la història en la que podríem obtenir ingressos per aquesta activitat ".
En el cas de Mèxic, CIMALSA participa com a soci minoritari en un projecte impulsat per diferents empreses catalanes que té com a objectiu dissenyar la xarxa logística del país.
A més d'aquests dos països, la idea de CIMALSA és buscar negoci en altres mercats, principalment a Sud-amèrica, el sud-est asiàtic i el Magrib. "Espanya no creix, però altres països si, així que podem captar inversió estrangera per al sector logístic i aprofitar el creixement d'altres mercats oferint els nostres coneixements", subratlla el director general de CIMALSA, que assegura que "molta gent ve a veure el que fem i ens demana que col · laborem amb ells ".
El desenvolupament de plataformes estratègiques
Cimalsa tenia previst que, en un termini breu de temps, es constituís el grup de treball que s'encarregarà de desenvolupar l'acord assolit el passat mes de juny entre el ministeri de Foment i la Generalitat per desenvolupar les quatre grans plataformes intermodals catalanes que preveu l' Pla d'Impuls al Transport Ferroviari de Mercaderies, aprovat pel Govern espanyol a finals del passat any.
Aquest grup, integrat per representants de les administracions central i autonòmica, serà l'encarregat de dur a terme els estudis de viabilitat logística i econòmica de cadascuna de les terminals, així com de definir el model de promoció i gestió de les mateixes.
De les quatre plataformes incloses en el pla, dos són projectes de Cimalsa. Es tracta del Centre Intermodal Empordà (Girona), concebut com a centre logístic amb accés ferroviari d'ample europeu i ibèric, i del Centre Intermodal Penedès, situat entre Barcelona i Tarragona i que serà un centre per a activitats logístiques i de valor afegit.
Les altres dues plataformes intermodals es situen al Port de Barcelona i la seva Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) i en la plataforma intermodal del Vallès, en l'entorn de l'estació de mercaderies d'ADIF a la localitat de la Llagosta.
No obstant això, els terminis per a la constitució d'aquest grup de treball es podrien veure alterats després de l'anunci d'eleccions generals per al proper dia 20 de novembre.
Els estudis sobre cadascuna d'aquestes quatre plataformes logístiques intermodals havien d'estar conclosos abans de finalitzar l'actual exercici.
No hay comentarios:
Publicar un comentario